رشد هماهنگی حرکت در کودکان
رشد هماهنگی حرکت در کودکان
275,000  تومان
وضعیت: موجود

رشد هماهنگی حرکت در کودکان

عنوان: رشد هماهنگی حرکت در کودکان
کد:
  • نویسنده: گیرت ساولزبرگ
  • مترجم: عبداالله قاسمی، میثم رضایی

ناشر:

علم و حرکت


قطع:

وزیری


نوع جلد:

شومیز


تعداد صفحه:

323


نوبت چاپ:

1


شابک:

9786005543704


ويراستار:

مهدی نمازی‌زاده


سال:

1395

چکیده :

هماهنگی حرکت در سطوح ساده و پیچیده، یکی از تکالیف حرکتی کلیدی رشد انسانی است. کودکان در فعالیت های روزمره زندگی‌شان بسیاری از الگوهای هماهنگ حرکتی را نشان می‌دهند. آنها در طول دوران کودکی خود، برای اجرای تکالیف مختلف، بسیاری از مهارت‌های مختلف را فرا گرفته و در آنها رشد می‌یابند. فصول گردآوری شده در این کتاب، در مورد بسیاری از این مهارت‌های متنوع، از جمله راه رفتن، ضربه زدن، پرتاب کردن، دریافت کردن، ضربه با پا و دسترسی و مهارت‌های پیچیده‌تر از جمله دوچرخه سواری، رد شدن از عرض خیابان، استفاده از قاشق برای غذاخوری، نقاشی و نوشتن بحث می‌کنند.
پنج دیدگاه اصلی هماهنگی در این مورد عبارت‌اند از: دیدگاه بالیدگی عصبی؛ نظریه‌های پردازش اطلاعات؛ رویکرد روانشناسی بوم‌شناختی یا ادارک مستقیم؛ نظریه سیستم‌های پویا؛ و نظریه محدود کننده‌ها یا ساختار هماهنگ. این سه نظریه آخر، رویکردهای جدیدتری هستند و بنابراین اکثر فصول این کتاب بر مبنای آنها نگارش شده‌اند.
فصول 16 گانه این کتاب، براساس جدیدترین تحقیقات و یافته ها در 3 بخش ارگونومی، علوم سلامتی و ورزش و براساس رویکردهای نظری و کاربردی به نگارش درآمده‌اند. در تمامی این فصول، آگاهی فزاینده‌ای مبنی بر اهمیت فهم رشد هماهنگی حرکت و چگونگی اثرگذاری بر روی آن به چشم می‌خورد؛ از جمله طراحی ابزار، ارتقاء فعالیت‌های روزمره، تمرین‌های توانبخشی یا تمرین و فعالیت بدنی در مهارت‌های ورزشی.
بدین دلایل، ما فکر می‌کنیم که این کتاب به شدت مورد توجه محققان، مربیان، معلمین، درمانگران، دانشجویان رشته‌های مخلتف از جمله علوم ورزشی، فیزیوتراپی و روانشناسی رشد قرار بگیرد.

فایل های ضمیمه شده :

 
 
نظر شما
ایمیل، برای ارسال پاسخ(در مواقع ضرورت) دریافت می شود و منتشر نخواهد شد
اجرا و پشتیبانی: NikaIT